Mess toimub 27-30 aprillil online formaadis OnlineExpo keskkonnas.
Online messiformaat lubab tööotsijal suhelda otse karjäärinõustajatega ja tööandjatega. Nii saab operatiivselt vastuse oma isikuomaduste kohta, uurida palga ja töötingimusi ja loomulikult esitada ka töölesoovimiseks avaldus.
4-5 mail toimub aga töömess "Suveks tööle 2021" mis on suunatud just nooremaealistele vanuses 16-29 elusaastat. "Suveks tööle" mess toimub samuti online formaadis ning messiuksed on juba avatud. Nõustamiseteenustele ja konverentsidel osalemisele registreerimistega on mõistlik alustada juba varakult.
Eesti juhtivad ajakirjandusväljaanded ei vaadanud samuti töömessidest mööda - vaadake lähemalt mida meist kirjutatakse.
Pandeemia pani too parast kartma voi otsid lihtsalt uut?
Toeline digiajastu on tanu pandeemiale kohal. Isegi too otsimine kolib suuresti veebi. Ei, jutt pole seekord oma CV kuhugi saidile postitamisest. Eile algas suur digi-toomess ja mai alguses jargneb teinegi.
Praegu teisiti ju ei saagi. Elu kaib ekraanil. Aga isegi kui eriolukord kaob – moni ennustab, et senine “normaalsus” enam ei naase –, on nii messi korraldada kui ka kulastada palju mugavam virtuaalselt kui fuusiliselt.
Kuna aina naasvad / kestvad piirangud on paljude majandusliku tuleviku tumedamaks muutnud, on hea teada, et hetkel ja lahitulevikus saab oma tooelu ja karjaari planeerida lausa kahel suurel digiuritusel. Molemaid korraldab Eesti Tootukassa.
27.–30. aprillil toimub too- ja karjaarimess, 4.–5. mail aga “Suveks toole 2021” , kust leiavad palga- voi vabatahtliku too, praktika ja toovarjutamise pakkumisi just noored.
Korraldustiimi kuuluv Olav Kersen margib, et mess toimub virtuaalsena (OnlineExpo keskkonnas) tegelikult juba kolmandat aastat.
“Sel aastal pakume molema messi peale kokku ule 500 individuaalse karjaariteenuse aja (karjaarinoustamine ja too- ning koolivestluste simulatsioonid) ning rohkem kui 70 erinevat tootuba/infoloengut,” lubab ta.
“Suveks toole” eripara on, et lisaks tootamise voimalustele on kohal tooandjad ja organisatsioonid, kes noortele voimalusi pakuvad.
“Igasuguse tookogemuse saamine on hetkel vaartuslik, sest olukorrast tulenevalt ei ole praegu noortele nii palju turismi-, kultuuri-, toitlustus- ja majutusalaseid toopakkumisi nagu koroonaeelsetel aastatel,” utleb Kersen.
Tootubasid viivad labi teiste hulgas Peaasi.ee, Tooinspektsioon, Maksu- ja Tolliamet, Teeviit ja Junior Achievement Eesti.
“Molema messi osas oleme usna kindlad, et isegi normaalse elu taastudes jaavad nad hubriidmessideks – osa virtuaalsena ja osa kontaktmessina,” ennustab Kersen.
Mullusel "Suveks toole”-uritusel oli 15 000 unikaalset kulastajat. Tanavuseks ootavad korraldajad suuremat hulka, kuna pakkumisi on rohkem ja selle vorra ka reklaami tehtud rohkem. Tooandjaid voi organisatsioone, kes midagi pakuvad on kokku ule 90.
“Ma arvan, et absurdselt korged palgaootused ei ole kuidagi noorte eripara, vaid seda voib olla igas vanuseruhmas. Enamikul noortel ei ole absurdselt korgeid palgaootusi," motiskleb Kersen. "Uldistades on kindel see, et uldistades on noorte tootahe korge. Soov tootada, eriti koolivaheaegadel ja parast kooli lopetamist, on suurem kui koik voimalused, mida hetkel tooturul pakutakse. Seda naitab ka asjaolu, et igal pool jaab noori malevatest valja, sest ei ole piisavalt kohti pakkuda."
Korraldajate hulka kuuluv Livia Laas toob valja, et tootukassa korraldab selliseid uritusi juba alates 2012. aastast, kuigi seni olid need maakondlikud.
“Juba moni aeg enne pandeemia algust – aastatel 2018 ja 2019 – toimus Harjumaa mess ehk meie suurim too- ja karjaarimess hubriidvariandina – inimestel oli lisaks kohaletulemisele voimalik tooandjatega tutvuda ja karjaariseminari jalgida virtuaalselt,” utleb ta.
Vaid virtuaalsel kujul ja ule-eestiliselt toimus too- ja karjaarimess esimest korda moodunud sugisel. Siis kulastas seda peaaegu 25 000 inimest. Karjaariseminari, millel oli paralleelselt kaks saali (uld- ja tooandjate saal) jalgis kokku ule 74 000 inimese. Tooandjaid ja koostoopartnereid osales 120.
“Sel korral osaleb ule 150 tooandja ja koostoopartneri ning kulastajaid ootame samuti eelnevast rohkem,” mainib Laas.
Karjaariseminari otseulekannet saab jalgida lausa kolm paeva jarjest ning sel on ka sunkroontolge vene keelde. (Vaata kava)
Vene keelt eelistava rahva huvi Laas tapselt maarata ei oska, sest paljud on nous ka eestikeelsel sundmusel osalema.
“Sunkroontolge oli ka eelmisel korral, kuid venekeelsete osalejate arv on kindlasti vaiksem kui eestikeelsete. Venekeelsete inimeste osalemise aktiivsust naitab kindlasti aga asjaolu, et paljud messi ajal meile esitatud kusimused on venekeelsed ning lisaks taitusid esimesena just venekeelsed toovestluse simulatsiooni ajad.”
“Valismaalastest Eesti elanike huvi me eraldi jalginud ei ole. Kuivord messil on voimalik erinevatest uritustest osa votta vaid eesti voi vene keeles, siis on nende huvi ka keerulisem moota."
Molemad siin tutvustatud messid leiavad aset veebikeskkonnas OnlineExpo, mida Forte tutvustas 2015. aasta lopus, kui see tegevust alustas.
Hammastaval kombel paistab OnlineExpo olevat ka praegu, aastaid hiljem ainuke keskkond Eestis, mis pakub virtuaalmesse korraldamist. Moni konkurent justkui oleks, aga mitte tapselt samas nisis – naiteks worksup.com, mille pohirohk paistab olevat konverentsidel.
“Tootukassa on asutustest pikima ajalooga, mis veebimesside osa uldse jarjepidevalt kasutab,” kinnitab OnlineExpo asutaja Margus Tamm. “Naiteks ulikoolid teevad nuud online’is lahtiste uste paevi, aga seal on rohk videoulekannetel, mitte messil kui enda esiletostmise voimalusel.”
Kui palju OnlineExpos seni uritusi toimunud on? “Kokku ummarguselt 30. Erinevates keeltes ja formaatides – messid, veebinarid, seminarid, konverentsid ja lihtsalt promouritused. Meil on tehnilisi lahendusi, iseteeninduskeskkond ja tugimeeskond iga formaadi jaoks olemas,” kinnitab Tamm.
Ettevote tegutseb nuud lisaks Eestile veel Venemaal, Latis, Leedus, Kasashstanis ja Usbekistanis. “Katsetusi oleme teinud ka Soome ja Rootsi suunal. Meil on paralleelselt mitmeid messe eri riikides ja keelekombinatsioonidega. Keskkond voimaldab neid tellija soovi jargi kombineerida,” selgitab ta.
Kas koroonaajastul kaovad suured nn kontakturitused uldse ara? “Tehnoloogiamaailmas kull on niisugune mulje jaanud, et ei kao. Need muutuvad vaikemaks ja veeb annab voimaluse fuusilise kontakti osa miinimumi viia ja tegeleda ainult vajalikuga – kogudes eelinfot osalejate ja esinejate kohta ning tehes kohapeal uritusel juba fookustatud tegevusi, mis tostavad reaalse elu kontaktide kvaliteeti ja hoiavad kokku vaga palju aega."
Tamm usub, et tahtsaks muutuvad hubriiduritused. "Online ilmselt tana veel fuusilisi uritusi 100% ei asenda – hubriiduritus on parim lahendus. Aga on sektorid, kus online on sama hea – too-, turismi- ja tehnilised messid. Raskem on teha veebis festivali elementidega messe ja laatasid, sellised formaadid vajavad ikka paris inimesi paris maailmas."
Aalikas forte.delfi.ee
külastust viimase tunni jooksul